.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بابلسر پيشگام توليد برنج سالم در كشور

مدير جهاد كشاورزي بابلسر اين شهرستان را از پيشگامان توليد برنج سالم در كشور دانست.

به گزارش فارس حسن عنايتي در حاشيه بازديد از اراضي شاليرازي اين شهرستان در جمع خبرنگاران بيان داشت: بابلسر داراي 15هزار و 100هكتار اراضي شاليزاري است كه تاكنون در 98درصد اين اراضي عمليات نشاكاري انجام و از اين سطح حدود 6هزار هكتار به زيركشت ارقام پرمحصول رفته است.
وي افزود: در راستاي حمايت دولت از كشاورزان نسبت به تامين نهادهاي كشاورزي، 34 تن بذر اصلاح شده و 2 هزار و 500 تن كود شيميايي بين كشاورزان توزيع شده است.
مدير جهاد كشاورزي بابلسر تصريح كرد: نخستين مرحله رهاسازي زنبور تريكوگراما اواخر ارديبهشت ماه در شاليزارهاي شهرستان بابلسر رهاسازي شده است.
عنايتي افزود: با حمايت دولت در بخش اختصاص تسهيلات براي خريد ادوات كشاورزي در سال جاري يك هزار و 200 هكتاراز اين اراضي كشت مكانيزه انجام شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 60 درصد رشد داشته است.
وي با اشاره به اينكه اين شهرستان از پيشگامان توليد محصول برنج سالم در كشور است، بيان داشت: شهرستان بابلسر از جمله شهرهاي مازندران است كه در نشاي اراضي شاليزاري در استان پيشقدم بوده است.
اين مسئول بيان داشت: پيش‌بيني مي‌شود حدود 4 هزار هكتاراز اراضي شاليزاري اين شهرستان بعد از برداشت برنج به زير كشت مجدد برنج (‌رتون) رود.
عنايتي با اشاره به اينكه شهرستان بابلسر از نظر توليد بوته توت فرنگي يكي از شهرهاي بسيار مهم كشور است، افزود: شهرستان بابلسر داراي 450 هكتار سطح زير كشت ارقام مختلف توت فرنگي از قبيل كاماراسو، سلوا، اتابكي و دلندي با ميانگين عملكرد 11 تن در هكتار است.
وي افزود: پيش‌بيني مي‌شود از 450 هكتار سطح زير كشت توت فرنگي بابلسر بيش از 4 هزار و 950 تن محصول برداشت شود.
عنايتي با اشاره به اينكه پيگير ايجاد صنايع فرآوري توت فرنگي در بابلسر هستيم، تصريح كرد: بابلسر يكي از مراكز مهم توليد بوته توت‌فرنگي در كشور است.
وي بيان داشت: بابلسر داراي سه نهالستان با مجوز از موسسه اصلاح و نهال بذر كشور بوده و سالانه سلامت 3 ميليون نهال توت فرنگي مازندران را تامين مي‌كند.
مدير جهاد كشاورزي بابلسر با اشاره به اينكه شهرستان بابلسر از نظر سطح زير كشت، توليد محصول و نهال توت فرنگي رتبه نخست مازندران را دارا است، افزود: در سال زراعي جاري بيش از يك ميليارد و 850 ميليون ريال تسهيلات در قالب احداث باغ توت فرنگي و سرمايه در گردش در امر توليد به توليدكنندگان كشت توت فرنگي بابلسر اختصاص يافت./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.139 seconds.